تجربه آزمون قضاوت (در جواب به سوال دوستان)
ما راه را به شما نشان میدهیم...
تمام قبولی های آزمون وکالت92 ازشاگردان موسسه ماخواهند بود...


منوی دسته ای
دوستان
موضوع: <-PostCategory->

با فکرکردن به صحبت های پدرم و با نگاه کردن به چهره پر از ذوق و شوقش(که الهی من قربونش بشم) از تصمیمم منصرف شدم و از اینکه این هفت روز رو درس نخوندم از خودم خیلی ناراحت شدم و تصمیم گرفتم هر طوری که شده با قبولی در مصاحبه دل پدر و مادرم رو شاد کنم و لبخند رو به لباشون بیارم با اینکه دیگه وقتی واسم باقی نمونده بود اما تصمیم گرفتم با غیرت هرچه تمام خودمو جلوی خانوادم سر افراز کنم. با اینکه فقط 5 ساعت وقت داشتم تا ساعت 18 با با توکل بر خدا و استعانت از خداو استفاده از شیوه هایی که بلد بودم (و همون روشها هم باعث موفقیت من در آزمون وکالت و قضاوت در مدت اندکی که بعد از خدمت سربازی وقت برای درس خوندن داشتم شده بود)تونستم تا حدودی تمام درسا رو مطالعه و یادآوری کنم و آب رفته رو تا حد زیادی به جوی برگردونم ...

ساعت17:50 شد به سمت دادگستری حرکت کردم و ساعت 18 رسیدم به اونجا،محیطی شلوغ که نزدیک به 20 نفر از بچه ها هم اونجا بودن و اونها هم مثل من اومده بودن واسه مصاحبه.همه از بچه های تراز اول استانمون که اکثرآ هم از دانشجویان دانشگاه های شهید بهشتی، تهران و... بودن.اول از همه یه فرم دادن که پر کنیم و بعدش پرونده ما برای شروع دوران حدودآ 6ماهه گزینش تشکیل دادن وبعدش گفتن توی سالن بشینید تا به نوبت صداتون کنیم که برید داخل اطاق برای مصاحبه...

برای مصاحبه 3 اطاق رو باید یک به یک وارد میشدیم و به سوالات مختلف اساتید پاسخ میگفتیم، یه اطاق برای سوالات جزا و کیفری، یه اطاق برای سوالات حقوق خصوصی و یه اطاق هم برای سوالات متون فقه(تحریرالوسیله).

مصاحبه در دو طبقه انجام میشد(دو گروه مصاحبه کننده اومده بودن ومصاحبه میگرفتن) و من به همراه یک عده از دوستان رو به طبقه دوم دعوت کردن و اونجا یک به یک در انتظار نشسته بودیم تا از روی نوبت بریم داخل.بی خبر از اینکه من آخرین نفر هستم و نوبت من ساعت 10 شب میاد!!!

یک عده از دوستان که بیرون می اومدن از سختی سوالا مینالیدن(که همونطور که در ادامه قید خواهم کرد مشکل از سوالا نبوده و مشکل از بی سوادی بعضی از دوستان یا استرس شدید...) و سعی میکردن مارو بترسونن و یک عده هم موقع بیرون اومدن از متعادل بودن سطح سوالات سخن میگفتن و سعی میکردن به ما روحیه بدن

ساعت9:30 شد ودیگه بچه ها همه مصاحبه داده بودن و رفته بودن و فقط من بودم و یه آقای دیگه که. اول نوبت اون آقا بود و بعدش نوبت من.به من گفتن تا ما از این آقا مصاحبه میگیریم شما برو طبقه پایین مصاحبه فقه رو بده و بعدش بیا تا مصاحبه های  بعدی رو ازت بگیریم. منم رفتم به سمت اطاقی که مصاحبه فقه میگرفتن و در زدم و با یه مقداری استرس (چون من اصلآ میانه خوبی با متون فقه نداشتم) به سمت طبقه پایین حرکت کردم اما سعی کردم هرطور که شده اعتماد به نفس خودم رو حفظ کنم و خیلی قوی و با اعتماد به نفس در زدم و وارد اطاق شدم .پس از اینکه اذن در ورود گرفتم رفتم و روی یک صندلی رو در روی آقای مصاحبه گر قرار گرفتم.انسانی بسیار خوب و متشخص و خوش برخورد و البته یه مقدار سختگیر.اول از من درباره خودم و خانوادم یکم سوال کرد و بعد یه کتاب خیلی قطور جلوی من گذاشت (که الحق و والانصاف اگه من به جایی برسم نام اون کتاب رو در کتاب گینس بعنوان قطورترین کتاب جهان به ثبت میرسونمچون نزدیک بود با دیدن اون کتاب دچار ایست قلبی بشم و انا لله وانا..)و گفت صفحه 72 رو باز کن و بخون و اعراب گذاری کن و ترجمه کن.اون کتاب بسیار قطور چیزی نبود جز کتاب تحریرالوسیله امام خمینی(رحمه الله) که مثل متن فارسی فاقد اعراب گذاریه.من صفحه 72 رو باز کردم دیدم راجع به عوضین در عقد بیع بود.نا گفته نمونه اون کتاب برخلاف ظاهرش بسیار کتاب شیرین و البته ساده ای هست.چون من به قرآن مسلط هستم خوندن متون عربی بدون اعراب زیاد واسم مشکل نبود و تونستم با دیدن مضمون ترجمه چون به قانون هم مسلط بودم متن رو هم به راحتی ترجمه کنم.بعدش یه سوال حقوقی راجب همون متن از من پرسید که اون سوال رو هم تونستم پاسخ بدم و بعد گفت حالا صفحه ... رو باز کن و بخون و ترجمه کن.اون صفحه رو هم باز کردم دیدم راجب قصاص هست و تونستم اون متن رو هم به راحتی ترجمه کنم(چون کتاب تحریرالوسیله عربیش در واقع مثل فارسیه وبسیار راحته و اصلآ ترجمه کردنش سخت نیست و اگه مسلط به قانون باشید اصلآ در مرحله متون فقه با مشکلی مواجه نمیشید) البته نا گفته نمونه که گاهی معنی بعضی از کلمه ها رو هم بلد نبودم که یا ازخودم در می آوردم یا سوآل میکردم که معنی این کلمه چی میشه. و خلاصه با کمک خدای بزرگ تونستم این مرحله رو که فکر نمیکردم حتی یه سوالشم جواب بدم(چون من اصلآ متون فقه نخونده بودم و فقط به امید خدا و اطلاعات عمومیم رفته بودم ) با موفقیت تمام پشت سر بذارم به نحوی که اون آقای بسیار محترم مصاحبه کننده هم به تعریف از من پرداخت و باعث شد روحیه ام چندین برابر بشه و با اعتماد به نفس کامل وارد مراحل بعدی مصاحبه بشم که جریانات آینده اش هم برای من جالب و پر از خاطرات شیرین هست

ادامه خاطره رو به مرور واستون مینویسم دوستان عزیزم


نظرات شما عزیزان:

جعفر
ساعت11:43---13 دی 1391
سلام.چرا شما هم مثل این سریالها جای مهم خاطره تمومش کردین.لطفا بقیه خاطره رو که جای مهمش همین مسائل حقوقی و کیفری هستش رو بیان کنید و با توجه به اینکه امسال از شرح المعه سوال طرح شد به نظرتون در مصاحبه هم باز منبع همین هستش یا تحریرالوسیله؟
پاسخ:با سلام خدمت شما دوست عزیز و گرامی بدلیل مشغله خیلی زیادم وقت کافی برای نوشتن ادامه مطلب رو نداشتم در اولین فرصت حتمآ اینکارو میکنم


رجاه
ساعت17:54---11 دی 1391
سلام من اصلا تاحالا تحریرالوسیله نخوندم کجا رو بخونم و سوالات سال 90 رو پیدا کردم و برای مصاحبه دارم جوابشنو پیدا میکنم دیگه تو این وقت کم چی کار باید بکنم و نتایج 7دی اعلام شده به نظرتون کی برای مصاحبه دعوت می کنن یعنی چقدر وقت دارمپاسخ:با سلام. به نظر من نیاطی به خوندن فقه نباشه.چون امتیازش 10 هست از 100 امتیاز

محسن
ساعت20:07---10 دی 1391
باسلام خدمت دوستان.من جزء پذیرفته شدگان آزمون کتبی قضاوت91هستم لطفا کسانی بعداز مهرماه امسال مصاحبه رفته بگویند کی چی میپرسند؟من چی بخونم؟آیا از اصول فقه هم چیزی میپرسند؟؟؟


پاسخ:با سلام و عرض تبریک و آرزوی موفقیت در تمام مراحل پیش رو بنظر من فقط قوانین رو مطالعه بفرمایید بعلاوه اجرای احکام و امور حسبی اصول هم پرسیده نمیشه


رضا
ساعت17:55---6 دی 1391
سلام دوست /دوستان خوبم

من در آزمون قضاوت 91 قبول شدم بسیار ازتون ممنون میشم تا قدری راهنماییم کنید که چطور بتونم سربلند از پس مصاحبه بر بیام تا خدای خود وخانواده خودم رو خشنود کنم راستش من از کودکی عاشق قضاوت بودم..منتظر راهنمایی خوب شما هستم.
پاسخ: با سلام خدمت شما دوست عزیزم و تبریک صمیمانه به شما بخاطر این موفقیت ارزشمندتون. در اسرع وقت حتمآ تمام اطلاعات لازم رو در اختیارتون قرار میدم که شما هم خانواده عزیز رو خوشحال و البته سربلند کنید


خليفه پور
ساعت0:06---10 آذر 1391
قبول نشدم......همين


بی نام
ساعت19:42---9 آذر 1391
سلام.....خوش به حالتون که اینقدر ازتون مصاحبه گرفتن......من 10 مهر مصاحبه داشتم..همین فقهی که می فرماید من با تسلط کامل متن رو خوندم و ترجمه کردم.....سوالات رو هم بدون مکث و به درستی پاسخ دادم فقط وقتی رسیدم به قال الجوهری....استاد فرمودن جوهری کی بوده؟.....نمیدونستم و گفتم احتملا ز فقها بوده دیگه......استاد گفت نخیر از لغویون عصر فلان بود و در مقابل چشمان من 5 نمره ازم کم کرد..البته من یواشکی نگاه کردم..........در بخش جزا من دو سوال رو به درستی جواب دادم ولی استاد به دلیل عدم اطلاع از رای وحدت رویه و همینطور بی اطلاعی ازنکته ای که در ق شورای حل اختلاف بود....نمره دو سوال رو به راحتی به من ندادن......

حقوقی هم که از ده سوال دوتا رو نمیدونستم نمره ام از 40 شد بیست.....این بود خاطره تلخ من از مصاحبه قضاوت......

و تلختر اینکه با فوق لیسانس دولتی و درسخوانده دانشگاه تهران و رتبه 31 کنکور ....به همین راحتی ردم کردن.....و بعد در لیست قبولی ها اسم یکی ازدانشجویان لیسانس شبانه دانشکده ات رو که از لحاظ علمی ضعیف هم بود جزء قبولیها ببینی......


saba
ساعت8:57---2 آذر 1391
به نام خدا

تشکر ،لطفا زودتر بفرمایید چون زمان در حال گذر است.
پاسخ: با سلام دوست عزیزم همین امروز سعی میکنم تکمیلش کنم با تشکر از حضور شما


ساعت23:11---29 آبان 1391
شما بزرگواريد ، سپاسگزارم



گويا كامنتم نيمه آمده است.

ای کاش از حسین(ع) بیاموزیم :
"نه"گفتن به ستمگر. مرد بودن در عمل

پاسخ:با تشکر از حضور صمیمانه و گرم شما


saba
ساعت19:02---27 آبان 1391
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام من 3 هفته دیگه مصاحبه قضاوت دارم چیزی نخوندم ولی می خوام انشاالله قبول شم مثل شما پدر ومادرم خیلی خوشحال می شوند وحقشون هم هست. یه عنوان یک مشاور نظرتون چیه ؟ چطور از این وقتم و برای کدوم کتاب ها صرف کنم؟ کلا روش واحساسم نسبت به این آزمون چطور باشه؟ از راهنماییتون پیشاپیش تشکر
پاسخ:با سلام خدمت شما دوست گرامی.حتمآ در اسرع وقت نکات لازم رو برای شما خواهم نوشت. پیروز باشید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نویسنده : احمدرضا تحریری


امکانات


این صفحه را به اشتراک بگذارید


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 90
بازدید هفته : 103
بازدید ماه : 244
بازدید کل : 11562
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1





Chat Box
درباره نویسنده

احمدرضا تحریری ٍ به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل : ahmadreza.tahriri@yahoo.com

آمار بازدید
  خوش آمدید
نویسندگان:

وضعیت وبلاگ :

اوقات شرعی :

تبلیغات